Program pozwala osobom uczestniczącym przyjrzeć się wartościom i potrzebom, jakimi mogą kierować się w pracy przedstawiciele różnych pokoleń oraz wypracować strategię lub pomysły na usprawnienie komunikacji i efektywności współpracy w zespole.
Cele szkolenia
- poznanie bliżej wartości, potrzeb i motywacji przedstawicieli różnych pokoleń, w tym osób młodych
- zwiększanie umiejętności efektywnej komunikacji międzypokoleniowej
- szukanie rozwiązań na usprawnienia współpracy z przedstawicielami innego pokolenia.
Dzięki udziałowi w szkoleniu menedżerowie i pracownicy zyskują:
- poszerzenie świadomości dotyczące własnej tożsamości związanej z wiekiem, czasem, miejscem, kulturą, w której się wychowali oraz jak one wpływają na ich wartości i funkcjonowanie w pracy,
- otwartość na potrzeby przedstawicieli innych pokoleń, co umożliwi im ich zrozumienie, a następnie odpowiadanie na nie na co dzień,
- łatwość w generowaniu pomysłów na podtrzymywanie i/lub usprawnienie komunikacji z osobą z innego pokolenia,
- odwagę do rozmowy z przedstawicielem/ką innego pokolenia o jakości komunikacji i współpracy,
- możliwość wypracowania, w oparciu o doświadczenia własne, grupy oraz wiedzę prowadzących, zmiany w sposobie komunikacji lub zarządzania, które będą adekwatne do potrzeb osób z innego pokolenia.
Wszystkie te elementy mają pozytywny wpływ na efektywność biznesową jednostek i zespołów.
Program szkolenia
- Moja Tożsamość pierwotna, wtórna i organizacyjna i jej wpływ na komunikację
- Różnice i podobieństwa w pokoleniach na podstawie teorii X,Y,Z
- Ćwiczenie dramowe „Wejdź w rolę osoby z innego pokolenia” – doświadczenie sposobu funkcjonowania i komunikowania osoby z przeciwnego pokolenia
- Co pomaga nam się lepiej zrozumieć, a co nas oddala w komunikacji między pokoleniami na przykładzie Dynamiki spiralnej Graves’a
- Wypracowanie sposobów usprawnienia komunikacji międzypokoleniowej ze współpracownikami reprezentującymi różne pokolenia w duchu porozumienia bez przemocy (Nonviolent Communication – NVC). Praca na przykładach uczestników i uczestniczek.
Metody
- Zagadnienia te są wprowadzane i przerabiane poprzez udział w doświadczeniach (case study metodą dramy).
- Nauka polega na współpracy przy rozwiązywaniu konkretnych problemów ukazujących konsekwencje zachowań i decyzji podejmowanych w oparciu o wybrane powszechne w biznesie stereotypy.
- Punktem wyjścia do pracy są obecne doświadczenia uczestników związane z tematem.
- Ćwiczenia motywują do podejmowania określonych działań w środowisku, w którym uczestnicy funkcjonują na co dzień
Program jest skonstruowany w taki sposób, że zakłada wpływ uczestników na tworzenie programu i dostosowanie go do ich potrzeb. Zapraszamy!
autor zdjęcia @katemangostar